Veel gestelde vragen 

Veel gestelde vragen inzake Corona

Hoe gaat het nu verder met mijn kaarten? Wij hopen u op korte termijn te kunnen informeren over de afwikkeling. De gekochte kaarten blijven in ieder geval geldig. Mocht verplaatsing geen optie zijn, dan gaan wij uiteraard op zoek naar een compensatie, zoals een vervangende voorstelling, een voucher of restitutie. Zodra er meer bekend is, informeren wij u hierover en nemen we contact met u op. U hoeft niets te doen, wij nemen contact met u op, maar houd er rekening mee dat er nog enige tijd nodig is om alles goed af te stemmen.

Ik heb een voucher ontvangen omdat de nieuwe datum van de verplaatste voorstelling mij niet uit komt, of omdat mijn voorstelling definitief is geannuleerd, hoe kan ik hiermee betalen?  U kunt deze voucher tot een jaar na uitgifte gebruiken om kaarten te kopen voor een andere voorstelling bij Theater het Kruispunt. Zo heeft u nog iets moois in het vooruitzicht, maar wij ook, namelijk uw komst naar ons theater! U kunt de voucher online verzilveren, kies voor betaaltype tegoedbon. Gebruikt u de voucher uiteindelijk niet of maar een deel ervan, dan ontvangt u het niet gebruikte tegoed na een jaar terug op uw rekening.

Ik heb een Podium Cadeaukaart die binnenkort vervalt/sinds 12 maart j.l. is vervallen. De Podium Cadeaukaart heeft besloten de geldigheid van alle 1 jaar geldige cadeaukaarten (die enkel via zakelijke kanalen worden verkocht) met 4 extra maanden te verlengen. In de praktijk houdt verlenging van de geldigheid in:

  • Alle mensen in het bezit van een geldige (nog actieve) Podium Cadeaukaart hebben automatisch 4 extra maanden bij hun huidige geldigheidsduur opgeteld gekregen.
  • Alle Podium Cadeaukaarten die vanaf 3 april 2020 worden aangeschaft in de winkels, bij podia of via de website van Podium Cadeaukaart, hebben een extra lange geldigheidsduur: 3 jaar en 4 maanden.
  • Deze actie blijft van kracht totdat het kabinet aangeeft dat de podia hun deuren weer mogen openen voor publiek.

Ik heb een tegoedbon van Theater het Kruispunt die binnenkort vervalt/sinds 12 maart j.l. is vervallen. Theater het Kruispunt komt haar gasten met tegoedbonnen tegemoet. Alle tegoedbonnen die op/vanaf 12 maart jl nog geldig waren worden verlengd met een periode van 4 maanden. Deze actie blijft van kracht totdat het kabinet aangeeft dat de podia hun deuren weer mogen openen voor publiek.

Ik heb een Nationale Bioscoopbon/MaDiWoDobon die binnenkort vervalt/vervallen is. Stichting Nationale Bioscoopbon heeft besloten om de geldigheid van alle opgewaardeerde Nationale Bioscoopbonnen en MaDiWoDokaarten, die op 15 maart 2020 de uiterste geldigheidsdatum nog niet bereikt hadden, met 3 maanden te verlengen. Dit is gedaan om zo consumenten de gelegenheid te bieden om, bij het bereiken van de uiterste geldigheidsdatum gedurende de periode dat bioscopen/filmtheaters gesloten zijn, hen toch de gelegenheid te kunnen bieden om gebruik te maken van hun bon/kaart.

Wat kan ik doen om Theater het Kruispunt te steunen? Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat u weer op bezoek komt in ons theater en kunt genieten van prachtige voorstellingen. Wilt u Vriend worden van ons theater, of weet u nog iemand die Vriend wil worden? Klik hier voor meer informatie over onze Vriendenclub. Geen Vriend worden, maar wel een donatie doen? Dat kan natuurlijk ook. Deze bijdrage geeft ons net dat steuntje in de rug om ook deze periode overeind te blijven. Klik hier om een donatie te doen. In alle gevallen zijn we u zeer erkentelijk.

Wanneer komt het nieuwe programma 2020-2021 uit? Op 15 juli ,10.00 uur staat ons programma voor de eerste helft van ons seizoen (sept-dec 2020) online. De verkoop start op 17 juli, 10.00 uur. In het najaar presenteren we het programma voor de tweede helft (jan-juni 2021). 


Algemeen veel gestelde vragen

Mijn stoelnummers zijn niet opeenvolgend, zitten we wel naast elkaar?  Onze zaal kent een even en oneven kant. Vanuit het midden tellen de stoelnummers met twee af naar de zijkant.

Hoe laat moet ik mijn kaarten ophalen voor de voorstelling? De publieksservice is tot nader orde gesloten, u kunt geen kaarten bestellen/afhalen aan de publieksservicebalie. Kaartverkoop is op dit moment alleen via www.theaterhetkruispunt.nl mogelijk.

Ik wil een wijziging doorgeven in mijn persoonlijke gegevens, hoe doe ik dit? Heeft u een Mijn Theater account dan kunt u inloggen met uw eigen inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord heeft u zelf aangemaakt) en uw gegevens en voorkeuren wijzigingen. U heeft een Mijn Theater account wanneer u online bij ons kaarten heeft besteld. Heeft u geen Mijn Theater account dan kunt u mailen naar service@theaterhetkruispunt.nl.

Hoe is de rangindeling in de zaal van theater het Kruispunt? Onze zaal kent slechts één rang.

Ik wil mijn online gereserveerde tickets afhalen aan de kassa, hoe regel ik dit? De publieksservice is tot nader order gesloten, u kunt geen kaarten afhalen aan de publieksservicebalie. Kaartverkoop is op dit moment alleen via www.theaterhetkruispunt.nl mogelijk.

Helaas kan ik niet naar de voorstelling en wil ik mijn toegangstickets teruggeven. Is dit mogelijk? Bij verhindering wordt u verzocht uw reservering tijdig te annuleren. Kaarten kunnen tot 48 uur voor een voorstelling of film omgeruild worden voor een andere voorstelling of een tegoedbon. Kosten voor deze service bedragen € 3,50 per kaart bij een voorstelling en € 1,- bij een film. Vanaf 48 uur tot 3 uur voor aanvang van een voorstelling of film kunnen kaarten worden omgeruild voor een andere voorstelling of tegoedbon, de kosten zijn dan € 5,- per kaart voor een voostelling en € 1,50 per kaart bij een film.

Neem voor het teruggeven/annuleren van kaarten contact op met de publieksservice op 0180-615958 of service@theaterhetkruispunt.nl. Kunt u ons in de periode tot 3 uur voor aanvang niet telefonisch bereiken, stuur dan een mail. Het tijdstip waarop de mail verstuurd is geldt als ingang van de annuleringsaanvraag. De tegoedbon is geldig tot 1 jaar na afgifte. Restitutie en achteraf inleveren is niet mogelijk. Het is mogelijk de geldigheid van een bijna verlopen of net verlopen tegoedbon eenmalig te verlengen. Het is mogelijk de geldigheid met een half jaar te verlengen tot maximaal 1 maand na de originele verloopdatum. Kosten voor deze service bedragen € 5,-.

Het tegoed van vervallen bonnen wordt als donatie aan het theater weggeschreven.

De voorstelling is geannuleerd, wat nu? Helaas komt het soms voor dat door onvoorziene omstandigheden een voorstelling wordt geannuleerd. Het theater zal er in dergelijke gevallen alles aan doen u tijdig te informeren. Het is daarom van belang dat ons theater beschikt over juiste gegevens zoals o.a. uw telefoonnummer/e-mailadres. In geval van annulering door theater het Kruispunt wordt de toegangsprijs inclusief administratie/verwerkingkosten terugbetaald.

Heeft het theater rolstoelplaatsen? Voor rolstoelgebruikers zijn vier speciale plaatsen in de zaal beschikbaar. Wilt u gebruik maken van deze plaatsen neem dan telefonisch contact op met de publieksservice via 0180-615958. Meld ook duidelijk of u een begeleider meeneemt. 

Beschikt het theater over een ringleiding voor slechthorenden? Slechthorenden of gebruikers van een gehoorapparaat kunnen in de theaterzaal gebruik maken van het infrarood zendsysteem. U kunt daarvoor een speciale koptelefoon afhalen bij de publieksservice.

Als een voorstelling is uitverkocht kan ik dan op een wachtlijst geplaatst worden? Bij uitverkochte voorstellingen kunt u zich op een wachtlijst laten plaatsen. Komen er tickets terug dan nemen wij telefonisch contact met u op.

Hoe bestel ik online tickets? U kunt uw voorstellingen naar keuze direct in uw winkelmandje stoppen. Vervolgens volgt u de stappen van het bestelproces waarbij u aangeeft u hoeveel tickets u wilt bestellen en waar u in de zaal wilt zitten. U maakt een Mijn Theater account aan. Lees hier hoe u een account aanmaakt. U volgt de stappen die nodig zijn om uw account te activeren. In de bestelmodule kunt u kiezen voor betaling middels iDEAL, Creditcard, Podiumcadeaukaart en de Tegoedbon van Theater het Kruispunt.

Betaal ik naast de toegangsprijs per ticket nog extra administratiekosten? De verwerkingskosten van € 1,05 zijn verwerkt in de kaartprijs.

Kan ik mijn tickets thuisgestuurd krijgen of ook afhalen aan de publieksservicebalie? Op dit moment is het niet mogelijk om uw kaarten thuisgestuurd te krijgen of af te halen aan de publieksservicebalie. Kaarten zijn alleen als e-ticket verkrijgbaar via www.theaterhetkruispunt.nl.

Op welke wijze kan ik mijn tickets betalen? Bestelt u online kaarten dan kunt u kiezen voor betaling middels iDEAL, Creditcard, Podium Cadeaukaart en de tegoedbon van Theater het Kruispunt. Bestelt u aan de publieksservicebalie dan is het mogelijk om te betalen met pin, de Podiumcadeaukaart, Nationale Bioscoopbon en de tegoedbon van Theater het Kruispunt.

Wanneer kom ik in aanmerking voor korting? Bezoekers vanaf 65 jaar en CJP/CKV-pashouders krijgen korting op bijna alle voorstellingen. De gereduceerde plaatsbewijzen alleen geldig in combinatie met en op vertoon van de bijbehorende pas of legitimatie. Bij controle dient u deze te tonen. Groepsreservering is mogelijk bij een groot aantal voorstellingen. Neem hiervoor contact op met de publieksservice, service@theaterhetkruispunt.nl

Mijn zoon/dochter heeft nog niet de leeftijd die staat aangegeven bij de voorstelling, mag hij/zij toch naar de voorstelling komen? Voorstellingen kunnen qua inhoud niet passend zijn voor bepaalde leeftijdscategorieën. Bij onze jeugd- en familievoorstellingen staat een vanaf leeftijd, daarmee geeft het gezelschap/artiest aan vanaf welke leeftijd de voorstelling geschikt is.  De vanaf-leeftijd moet u zien als een kijkwijzer. Net als films kunnen theatervoorstellingen qua inhoud niet passend zijn voor bepaalde leeftijdscategorieën. De vanaf-leeftijd geeft aan dat een kind van die desbetreffende leeftijd de voorstelling goed kan volgen en begrijpen, en er ook plezier aan heeft. Een live voorstelling is een heel andere en vaak intensere belevenis voor kinderen dan het volgen van een tv programma of het bekijken van een film(pje). Ook daar houden de makers rekening mee tijdens het productieproces. Uiteraard zijn er verschillen tussen kinderen in dezelfde leeftijdscategorie; de één is verder in ontwikkeling als de andere. Het is aan de ouder om de juiste beslissing te maken maar daarbij wel rekening te houden met het kijkwijzeradvies. Het is niet toegestaan om baby's bij zowel jeugd- als volwassenvoorstellingen mee te nemen. Kinderen t/m 12 jaar dienen onder begeleiding van een volwassene te zijn.

Mijn zoon/dochter heeft nog niet de leeftijd die staat aangegeven bij de film (kijkwijzer), mag hij/zij toch naar de film komen? Op basis van artikel 240a krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar geen toegang tot een film met de leeftijdgrens 16. Ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Er kan om legitimatie worden gevraagd. Bij films met de overige leeftijdgrenzen worden kinderen onder de leeftijdsgrens alleen onder begeleiding van een volwassene toegelaten. Lees hier meer over de kijkwijzer.

Is de garderobe bewaakt? Bij alle theatervoorstellingen is de bewaakte garderobe van € 1,35 bij de toegangsprijs inbegrepen. Bij alle filmvoorstellingen en jeugdvoorstellingen is alleen de garderobe in de prijs inbegrepen. Het is uit veiligheidsoverwegingen niet toegestaan jassen mee te nemen in de theaterzaal. De garderobe is bewaakt tot een uur na de voorstelling.

Zit het pauzedrankje bij de toegangsprijs inbegrepen? Bij alle theatervoorstellingen (m.u.v. jeugdvoorstellingen en filmvoorstellingen) is een pauzedrankje van € 2,60 bij de toegangsprijs inbegrepen. Bij het merendeel van onze voorstellingen werken we met pauzebuffetten, u kunt uw drankje dan in de pauze zelf pakken.

Ik heb een Podium Cadeaukaart gekregen of wil deze cadeau geven, kan ik dan bij Theater het Kruispunt terecht? In Theater het Kruispunt is de Podiumcadeaukaart verkrijgbaar en als betaalmiddel te gebruiken. Deze cadeaukaart is de vervanger van de Theater- en Concertbon. De cadeaukaart is inwisselbaar bij de meeste theaters en concertgebouwen in Nederland. Kijk voor meer informatie op www.podiumcadeaukaart.nl. Via deze website kunt u eveneens de cadeaukaart aanschaffen en personaliseren met uw persoonlijke boodschap of foto.

Ik heb een Nationale Bioscoopbon gekregen of wil deze cadeau geven, kan ik dan bij Theater het Kruispunt terecht? De Nationale Bioscoopbon kunt u bij ons inwisselen én aanschaffen. U bepaalt zelf het bedrag dat u op de kaart wilt zetten, met een minimum van € 5,- en een maximum van € 150,-. De MaDiWoDo-bioscoopbon is niet bij ons verkrijgbaar, maar wel inwisselbaar van maandag t/m donderdag.

Op welke manier kan ik het theater steunen? U kunt Theater het Kruispunt steunen middels een jaarlijkse bijdrage. U kunt kiezen om lid te worden van onze Vriendenclub, maar u kunt ook Filmvriend worden en Mecenaat/Legaat. U leest hier meer over de mogelijkheden.

Het lukt niet om mijn bestelling te plaatsen via mijn tablet, hoe komt dit? Dit kan meerdere oorzaken hebben. Mogelijk past het reserveringsscherm niet op uw tablet, houd daarom uw tablet in liggende positie. Ook is het mogelijk dat het bestelsysteem niet correct functioneert omdat u een verouderde versie van het besturingssysteem heeft. Download de laatste update van uw besturingssysteem op uw tablet.

Staat uw vraag er niet tussen? Stel deze dan via service@theaterhetkruispunt.nl

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als u niet akkoord bent, kunt u via de knop ‘Instellingen aanpassen’ uw voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen