Veel gestelde vragen 

  • Mijn stoelnummers zijn niet opeenvolgend, zitten we wel naast elkaar?  Onze zaal kent een even en oneven kant. Vanuit het midden tellen de stoelnummers met twee af naar de zijkant.

  • Hoe laat moet ik mijn kaarten ophalen voor de voorstelling? De publieksservice is een uur voorafgaand aan een voorstelling/film geopend.  

  • Ik wil een wijziging doorgeven in mijn persoonlijke gegevens, hoe doe ik dit? Heb je een Mijn Theater profiel aangemaakt op onze site omdat je online kaarten hebt besteld, dan kun je daarin en je gegevens en voorkeuren wijzigingen. Heb je telefonisch of live aan de balie kaarten besteld dan kun je contact opnemen met de publieksservice om gegevens te laten aanpassen.

  • Hoe is de rangindeling in de zaal van theater het Kruispunt? Onze zaal kent slechts één rang.

  • Helaas kan ik niet naar de voorstelling en wil ik mijn toegangstickets teruggeven. Is dit mogelijk? 

    Kaarten kunnen tot 3 uur voor aanvang van een voorstelling of film worden omgeruild voor een andere voorstelling/film of een tegoedbon, de kosten voor deze service bedragen € 3,50 per bestelling voor een voostelling en € 1,- per bestelling bij een film.

    Neem voor het teruggeven/annuleren van kaarten contact op met de publieksservice op 0180-615958 of service@theaterhetkruispunt.nl Kun je ons in de periode tot 3 uur voor aanvang niet telefonisch bereiken, stuur ons dan een mail. Het tijdstip waarop de mail verstuurd is geldt als ingang van de annuleringsaanvraag.

    De tegoedbon is geldig tot 1 jaar na afgifte. Restitutie en achteraf inleveren is niet mogelijk. 

    Het is mogelijk de geldigheid van een bijna verlopen of net verlopen tegoedbon eenmalig te verlengen. Het is mogelijk de geldigheid met een half jaar te verlengen tot maximaal 1 maand na de originele verloopdatum. Kosten voor deze service bedragen € 5,-.

    Het saldo van vervallen bonnen wordt als donatie aan het theater verwerkt.

  • De voorstelling is geannuleerd, wat nu? Helaas komt het soms voor dat door onvoorziene omstandigheden een voorstelling wordt geannuleerd. Het theater zal er in dergelijke gevallen alles aan doen je tijdig te informeren. Het is daarom van belang dat ons theater beschikt over juiste gegevens zoals o.a. je telefoonnummer/e-mailadres. In geval van annulering door Theater het Kruispunt wordt de toegangsprijs inclusief administratie/verwerkingkosten terugbetaald.

  • Heeft het theater rolstoelplaatsen? Voor rolstoelgebruikers zijn vier speciale plaatsen in de zaal beschikbaar. Wil je gebruik maken van deze plaatsen neem dan telefonisch contact op met de publieksservice via 0180-615958. Meld ook duidelijk of je een begeleider meeneemt.

  • Beschikt het theater over een ringleiding voor slechthorenden? Slechthorenden of gebruikers van een gehoorapparaat kunnen in de theaterzaal gebruik maken van het infrarood zendsysteem. Je kan daarvoor een speciale koptelefoon afhalen bij de publieksservice.

  • Als een voorstelling is uitverkocht kan ik dan op een wachtlijst geplaatst worden? Bij uitverkochte voorstellingen kun je je op een wachtlijst laten plaatsen. Komen er tickets terug dan nemen wij telefonisch contact met je op.

  • Hoe bestel ik online tickets? Inloggen kan via mijn theater' rechtsboven in je scherm. Als je eerder hebt besteld op onze website kun je hier je e-mailadres invullen en vervolgens je wachtwoord. Heb je nog niet eerder kaarten bij ons besteld, dan word je via de link in de e-mailbevestiging gevraagd je gegevens in te vullen, waarna je kunt bestellen. Bestel je online kaarten, dan kun je kiezen voor betaling middels iDEAL, Creditcard, Podium Cadeaukaart de tegoedbon van Theater het Kruispunt en de Bewaar je ticketvoucher.  

  • Betaal ik naast de toegangsprijs per ticket nog extra administratiekosten? De verwerkingskosten van € 1,05 zijn verwerkt in de kaartprijs.

  • Kan ik mijn tickets thuisgestuurd krijgen of ook afhalen aan de publieksservicebalie? Kaarten zijn alleen als e-ticket verkrijgbaar via www.theaterhetkruispunt.nl. In het bestelproces kan je kiezen voor e-tickets, je ontvangt je tickets dan in je mailbox. 

  • Op welke wijze kan ik mijn tickets betalen? Bestel je online kaarten dan kun je kiezen voor betaling middels iDEAL, Creditcard, Podium Cadeaukaart en de tegoedbon van Theater het Kruispunt. Bestel je telefonisch dan is het mogelijk om te betalen middels Ideal, de Podiumcadeaukaart, Nationale Bioscoopbon en de tegoedbon van Theater het Kruispunt.

  • Wanneer kom ik in aanmerking voor korting? CJP/CKV-pashouders krijgen korting op bijna alle voorstellingen. De gereduceerde plaatsbewijzen alleen geldig in combinatie met en op vertoon van de bijbehorende pas of legitimatie. Bij controle dien je deze te tonen. Groepsreservering is mogelijk bij een groot aantal voorstellingen. Neem hiervoor contact op met de publieksservice, service@theaterhetkruispunt.nl.

  • Mijn zoon/dochter heeft nog niet de leeftijd die staat aangegeven bij de voorstelling, mag hij/zij toch naar de voorstelling komen?  We willen graag dat iedere bezoeker ons theater met een goede ervaring verlaat. Al onze avondvoorstellingen zijn in principe geschikt voor iedereen vanaf 12 jaar, tenzij anders is aangegeven. Let op voor al onze voorstellingen geldt dat ze qua inhoud niet passend kunnen zijn voor bepaalde leeftijdscategorieën. Niet elke cabaretvoorstelling is bijvoorbeeld geschikt voor jeugd onder de 16. 

    Bij onze jeugd-en familievoorstellingen staat een vanaf leeftijd. Theatermakers hebben deze voorstellingen speciaal voor kinderen vanaf de aangegeven leeftijd gemaakt. Theater het Kruispunt houdt zich aan deze adviesleeftijd.  Net als films kunnen theatervoorstellingen qua inhoud niet passend zijn voor bepaalde leeftijdscategorieën. 

    Het is niet toegestaan om baby's bij zowel jeugd- als volwassenvoorstellingen mee te nemen. Kinderen t/m 12 jaar dienen altijd onder begeleiding van een volwassene te zijn.

  • Mijn zoon/dochter heeft nog niet de leeftijd die staat aangegeven bij de film (kijkwijzer), mag hij/zij toch naar de film komen? Op basis van artikel 240a krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar geen toegang tot een film met de leeftijdgrens 16. Ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Er kan om legitimatie worden gevraagd. Bij films met de overige leeftijdgrenzen worden kinderen onder de leeftijdsgrens alleen onder begeleiding van een volwassene toegelaten. Lees hier meer over de kijkwijzer.

  • Is de garderobe bewaakt? De garderobe is bewaakt. Jassen en tassen kunnen daar afgegeven worden ivm brandveiligheid in de zaal.

  • Zit er een consumptie in de toegangsprijs? Bij alle theatervoorstellingen (m.u.v. jeugdvoorstellingen en filmvoorstellingen) is een consumptie van € 2,60 bij de toegangsprijs inbegrepen.

  • Ik heb een Podium Cadeaukaart gekregen of wil deze cadeau geven, kan ik dan bij Theater het Kruispunt terecht? In Theater het Kruispunt is de Podiumcadeaukaart verkrijgbaar en als betaalmiddel te gebruiken. Deze cadeaukaart is de vervanger van de Theater- en Concertbon. De cadeaukaart is inwisselbaar bij de meeste theaters en concertgebouwen in Nederland. Kijk voor meer informatie op www.podiumcadeaukaart.nl. Via deze website kun je eveneens de cadeaukaart aanschaffen en personaliseren met je persoonlijke boodschap of foto.

  • Ik heb een Nationale Bioscoopbon gekregen of wil deze cadeau geven, kan ik dan bij Theater het Kruispunt terecht? De Nationale Bioscoopbon kan je bij ons inwisselen én aanschaffen. Je bepaalt zelf het bedrag dat je op de kaart wilt zetten, met een minimum van € 5,- en een maximum van € 150,-. De MaDiWoDo-bioscoopbon is niet bij ons verkrijgbaar, maar wel inwisselbaar van maandag t/m donderdag.

  • Op welke manier kan ik het theater steunen? Je kan Theater het Kruispunt steunen middels een jaarlijkse bijdrage. Je kan kiezen om lid te worden van onze Vriendenclub, maar je kan ook Filmvriend worden en Mecenaat/Legaat. Lees hier meer over de mogelijkheden.

  • Het lukt niet om mijn bestelling te plaatsen via mijn tablet, hoe komt dit? Dit kan meerdere oorzaken hebben. Mogelijk past het reserveringsscherm niet op je tablet, houd daarom je tablet in liggende positie. Ook is het mogelijk dat het bestelsysteem niet correct functioneert omdat je een verouderde versie van het besturingssysteem hebt. Download de laatste update van je besturingssysteem op je tablet.

  • Staat je vraag er niet tussen? Stel deze dan via service@theaterhetkruispunt.nl