Veel gestelde vragen

  • Mijn stoelnummers zijn niet opeenvolgend, zitten we wel naast elkaar?
    Onze zaal kent een even en oneven kant. Vanuit het midden tellen de stoelnummers met twee af naar de zijkant.

  • Hoe laat moet ik mijn kaarten ophalen voor de voorstelling?
    De publieksservice is open vanaf een uur voor de voorstelling. Houdt u er rekening mee dat het laatste half uur uw wachttijd mogelijk langer is. Advies: haal uw tickets uiterlijk een half uur voor aanvang op.

  • Ik wil een wijziging doorgeven in mijn persoonlijke gegevens, hoe doe ik dit?
    Onderin de e-mailbevestiging van uw laatste bestelling staat een linkje. Als u hierop klikt komt u bij uw persoonlijke gegevens zoals deze bij ons in het systeem staan. U kunt ze daar aanpassen. Kunt u geen oude bevestigingsmail meer vinden stuur dan uw wijzigingen per mail naar service@theaterhetkruispunt.nl, dan verwerken wij het voor u.

  • Hoe is de rangindeling in de zaal van theater het Kruispunt?
    Onze zaal kent slechts één rang.

  • Ik ben mijn toegangstickets kwijt, wat nu?
    Bent u uw plaatsbewijzen kwijt? Dan kunt u duplicaattickets aanvragen via de publieksservice; 0180 - 61 59 58. Per kaart wordt € 3,50 berekend. Deze kosten betreffen de kosten voor de bewaakte garderobe en het pauzedrankje.

  • Helaas kan ik niet naar de voorstelling en wil ik mijn toegangstickets teruggeven. Is dit mogelijk?
    Bij verhindering wordt u verzocht uw reservering tijdig te annuleren. (Eenmaal afgehaalde en) Betaalde kaarten kunnen tot 24 uur voor de voorstelling worden geannuleerd. U krijgt dan een tegoedbon (minus €2,90 annuleringskosten per kaart als het een theatervoorstelling betreft en minus €1,- per kaart als het een filmvoorstelling betreft) die u bij een volgende voorstelling als betaalmiddel kunt gebruiken.

  • De voorstelling is geannuleerd, wat nu?
    Helaas komt het soms voor dat door onvoorziene omstandigheden een voorstelling wordt geannuleerd. Het theater zal er in dergelijke gevallen alles aan doen u tijdig te informeren. Het is daarom van belang dat ons theater beschikt over juiste gegevens zoals o.a. uw telefoonnummer/e-mailadres. In geval van annulering door theater het Kruispunt wordt de toegangsprijs inclusief administratie/verwerkingkosten terugbetaald.

  • Heeft het theater rolstoelplaatsen?
    Voor rolstoelgebruikers zijn vier speciale plaatsen in de zaal beschikbaar. Als u gebruik wilt maken van deze plaatsen moet u dit vermelden bij de reservering. Meld ook duidelijk of u een begeleider meeneemt. Rolstoelplekken zijn alleen via de publieksservice te reserveren, neem contact op met onze publieksservice via service@theaterhetkruispunt.nl/ 0180 -61 59 58.

  • Beschikt het theater over een ringleiding voor slechthorenden?
    Slechthorenden of gebruikers van een gehoorapparaat kunnen in de theaterzaal gebruik maken van het infrarood zendsysteem. U kunt daarvoor een speciale koptelefoon afhalen bij de publieksservice.

  • Als een voorstelling is uitverkocht kan ik dan op een wachtlijst geplaatst worden?
    Bij uitverkochte voorstellingen kunt u zich op een wachtlijst laten plaatsen. Komen er tickets terug dan nemen wij telefonisch contact met u op.

  • Hoe bestel ik online tickets?
    U kunt uw voorstellingen naar keuze direct in uw winkelmandje stoppen. Vervolgens volgt u de stappen van het bestelproces waarbij u aangeeft u hoeveel tickets u wilt bestellen en waar u in de zaal wilt zitten. U logt alleen in met uw emailadres. Een account aanmaken is niet nodig. U kunt kiezen voor betaling middels iDEAL, Creditcard, Podiumcadeaukaart en de Tegoedbon van theater het Kruispunt.

  • Betaal ik naast de toegangsprijs per ticket nog extra administratiekosten?
    De verwerkingskosten zijn verwerkt in de kaartprijs. 

  • Kan ik mijn tickets thuisgestuurd krijgen of ook afhalen aan de Publieksservicebalie?
    Wilt u uw tickets thuisgestuurd krijgen, dan berekenen wij € 3,15 verwerkingskosten voor de verzending. U kunt er ook voor kiezen uw tickets bij de publieksservice af te halen. De gereserveerde tickets dient u binnen twee weken na reservering te betalen (bij de publieksservice of via een overschrijving). Reserveert u minder dan twee weken voor de speeldatum dan dienen de tickets uiterlijk twee dagen voor aanvang van de betreffende voorstelling te zijn betaald. Reeds betaalde kaarten kunt tot op de avond/middag van de voorstelling afhalen bij de publieksservice.

  • Op welke wijze kan ik mijn tickets betalen?
    Bestelt u online kaarten dan kunt u kiezen voor betaling middels iDEAL, Creditcard, Podiumcadeaukaart en de Tegoedbon van Theater het Kruispunt. Bestelt u aan de Publieksservicebalie dan geldt Pin Only. U kunt alleen met pin, de Podiumcadeaukaart, Nationale Bioscoopbon en tegoedbon van Theater het Kruispunt betalen. 
     
  • Wanneer kom ik in aanmerking voor korting?
    Bezoekers vanaf 65 jaar en CJP/CKV-pashouders krijgen korting op bijna alle voorstellingen. De gereduceerde plaatsbewijzen zijn dan ook alleen geldig in combinatie met en op vertoon van de bijbehorende pas of legitimatie. Bij controle dient u deze te tonen. Groepsreservering is mogelijk bij een groot aantal voorstellingen, neem hiervoor contact op met de publieksservice, service@theaterhetkruispunt.nl / 0180 - 61 59 58.
     
  • Mijn zoon/dochter heeft nog niet de leeftijd die staat aangegeven bij de voorstelling, mag hij/zij toch naar de voorstelling komen?
    Voorstellingen kunnen qua inhoud niet passend zijn voor bepaalde leeftijdscategorieën. Bij onze jeugd- en familievoorstellingen staat een vanaf leeftijd, daarmee geeft het gezelschap/artiest aan vanaf welke leeftijd de voorstelling geschikt is. 
    De vanaf-leeftijd moet u zien als een kijkwijzer. Net als films kunnen theatervoorstellingen qua inhoud niet passend zijn voor bepaalde leeftijdscategorieën. De vanaf-leeftijd geeft aan dat een kind van die desbetreffende leeftijd de voorstelling goed kan volgen en begrijpen, en er ook plezier aan heeft. Een live voorstelling is een heel andere en vaak intensere belevenis voor kinderen dan het volgen van een tv programma of het bekijken van een film(pje). Ook daar houden de makers rekening mee tijdens het productieproces. Uiteraard zijn er verschillen tussen kinderen in dezelfde leeftijdscategorie; de één is verder in ontwikkeling als de andere. Het is aan de ouder om de juiste beslissing te maken maar daarbij wel rekening te houden met het kijkwijzeradvies.
    Het is niet toegestaan om baby's bij zowel jeugd- als volwassenvoorstellingen mee te nemen. Kinderen t/m 12 jaar dienen onder begeleiding van een volwassene te zijn.
     
  • Mijn zoon/dochter heeft nog niet de leeftijd die staat aangegeven bij de film (kijkwijzer), mag hij/zij toch naar de film komen?
    Op basis van artikel 240a krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar geen toegang tot een film met de leeftijdgrens 16. Ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Er kan om legitimatie worden gevraagd.
    Bij films met de overige leeftijdgrenzen worden kinderen onder de leeftijdsgrens alleen onder begeleiding van een volwassene toegelaten.
     
  • Is de garderobe bewaakt?
    Bij alle theatervoorstellingen is de bewaakte garderobe van € 1,25 bij de toegangsprijs inbegrepen. Voor de jeugd/familievoorstellingen geldt bewaakte garderobe € 0,75 op kinderkaartjes. Bij alle filmvoorstellingen is alleen de garderobe in de prijs inbegrepen. Het is uit veiligheidsoverwegingen niet toegestaan jassen mee te nemen in de theaterzaal.
    De garderobe is bewaakt tot een uur na de voorstelling.

  • Zit het pauzedrankje bij de toegangsprijs inbegrepen?
    Bij alle theatervoorstellingen is een pauzedrankje van € 2,25 bij de toegangsprijs inbegrepen. Voor de jeugd/familievoorstellingen geldt: pauzedrankje € 1,- op kinderkaartjes. Bij het merendeel van onze voorstellingen werken we met pauzebuffetten, u kunt uw drankje dan in de pauze zelf pakken. 

  • Ik heb een Podium Cadeaukaart gekregen of wil deze cadeau geven, kan ik dan bij Theater het Kruispunt terecht?
    In Theater het Kruispunt is de Podiumcadeaukaart verkrijgbaar en als betaalmiddel te gebruiken. Deze cadeaukaart is de vervanger van de Theater- en Concertbon. De cadeaukaart is inwisselbaar bij de meeste theaters en concertgebouwen in Nederland. Voor meer informatie of speciale acties zie: www.podiumcadeaukaart.nl. Via deze website kunt u eveneens de cadeaukaart aanschaffen en personaliseren met uw persoonlijke boodschap of foto.

  • Ik heb een Nationale Bioscoopbon gekregen of wil deze cadeau geven, kan ik dan bij Theater het Kruispunt terecht?
    Ook De Nationale Bioscoopbon kunt u bij ons inwisselen én aanschaffen. U bepaalt zelf het bedrag dat u op de kaart wilt zetten, met een minimum van € 5,- en een maximum van € 150,-. De MaDiWoDo-bioscoopbon is niet bij ons verkrijgbaar, maar wel inwisselbaar van maandag t/m donderdag.

  • Op welke manier kan ik het theater steunen?
    U kunt theater het Kruispunt steunen middels een jaarlijkse bijdrage. U kunt kiezen om lid te worden van onze Vriendenclub, maar u kunt ook Filmvriend worden en Mecenaat/Legaat. U leest hier meer over de mogelijkheden.

  • Het lukt niet om mijn bestelling te plaatsen via mijn tablet, hoe komt dit?
    Dit kan meerdere oorzaken hebben. Mogelijk past het reserveringsscherm niet op uw tablet, houd daarom uw tablet in liggende positie. Ook is het mogelijk dat het bestelsysteem niet correct functioneert omdat u een verouderde versie van het besturingssysteem heeft. Download de laatste update van uw besturingssysteem op uw tablet.

Staat uw vraag er niet tussen? Stel deze dan via info@theaterhetkruispunt.nl.

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.